actief@hetPallas
actief@hetPallas
  • Home
  • Activerende werkvormen
    • Beurten en groepen verdelen
      • Beurten verdelen: ijsstokjes
      • Beurten verdelen: voorwerpen
      • Beurten verdelen: borg betalen
      • Groepen verdelen: kleuren bepalen
      • Groepen verdelen: onderwerpen bepalen
      • Groepen verdelen: puzzelen
    • Lesdoelen
      • Werkvormen: activeren voorkennis, relaties leggen binnen begrippen en lesstof, ordenen en classifise
      • Werkvormen: stimuleren activerende zelfstandige verwerking, verbeelding en verdiepen van de lesstof.
      • Werkvormen: herhalen, verwerken, toepassen, inoefenen en het inslijpen van lesstof, kennis en begrip
    • Samenwerkingsopdrachten
      • Duo-opdrachten
      • Teams
    • Voorbereidingstijd
      • Weinig tot geen voorbereidingstijd
      • Meer voorbereidingstijd
    • Lessen evalueren
      • Evalueren: uitrijkaart
      • Evalueren: cijfers geven
      • Evalueren: the Voice of....
      • Evalueren: waar in de reeks?
      • Evalueren: feedback speeddate
      • Evalueren: vuilniszak, reiskoffer en schatkist
      • Evalueren: groepsreis
      • Evalueren: meten is weten
      • Evalueren: evaluatiebal
      • Evalueren: sneeuwballen
      • Evalueren: dobbelen
  • Achtergrondinformatie en bronnen
    • Onderzoek leerlingen 3ma
    • Literatuurlijst
    • Theorie activerende didactiek
  • Zoeken

Kruiswoordraadsels en woordzoekers 

Doel: begrippen of woordjes herhalen
Groepssamenstelling: individueel, tweetallen
Voorbereiding: woordzoeker of kruiswoordraadsel maken (met software) 

Werkwijze
Leerlingen verwerken lesstof aan de hand van het maken van een puzzel. Tijdens het maken oefenen zij met de begrippen of woorden uit het hoofdstuk. 


Mogelijke tools
- Woordzoekermaken (/http://www.woordzoekermaken.nl/)
- Discovery Education (http://www.discoveryeducation.com/free-puzzlemaker/?CFID=355277&CFTOKEN=12766806) 
- Woordzoekers.org  (/http://www.woordzoekers.org/)

© 2017 - 2018 Tara Nagel