actief@hetPallas
actief@hetPallas
  • Home
  • Activerende werkvormen
    • Beurten en groepen verdelen
      • Beurten verdelen: ijsstokjes
      • Beurten verdelen: voorwerpen
      • Beurten verdelen: borg betalen
      • Groepen verdelen: kleuren bepalen
      • Groepen verdelen: onderwerpen bepalen
      • Groepen verdelen: puzzelen
    • Lesdoelen
      • Werkvormen: activeren voorkennis, relaties leggen binnen begrippen en lesstof, ordenen en classifise
      • Werkvormen: stimuleren activerende zelfstandige verwerking, verbeelding en verdiepen van de lesstof.
      • Werkvormen: herhalen, verwerken, toepassen, inoefenen en het inslijpen van lesstof, kennis en begrip
    • Samenwerkingsopdrachten
      • Duo-opdrachten
      • Teams
    • Voorbereidingstijd
      • Weinig tot geen voorbereidingstijd
      • Meer voorbereidingstijd
    • Lessen evalueren
      • Evalueren: uitrijkaart
      • Evalueren: cijfers geven
      • Evalueren: the Voice of....
      • Evalueren: waar in de reeks?
      • Evalueren: feedback speeddate
      • Evalueren: vuilniszak, reiskoffer en schatkist
      • Evalueren: groepsreis
      • Evalueren: meten is weten
      • Evalueren: evaluatiebal
      • Evalueren: sneeuwballen
      • Evalueren: dobbelen
  • Achtergrondinformatie en bronnen
    • Onderzoek leerlingen 3ma
    • Literatuurlijst
    • Theorie activerende didactiek
  • Zoeken

Evalueren: feedback speeddate 

Doel: een les, lesstof, opdracht of onderwerp kort evalueren
Groepssamenstelling: klassikaal/ in groepen 

Werkwijze
Leerlingen kunnen elkaar in een hoog tempo tips en tops geven. Verdeel de klas of kleinere groepen in twee groepen: groep A en groep B. Groep A en groep B gaan in twee rijen tegenover elkaar zitten. In rondes van 1 minuut geven de leerlingen elkaar minimaal 1 tip en 1 top.
Na iedere uitwisselingsronde schuiven alle deelnemers met de klok mee één stoel door, zodat zij tegenover een nieuwe leerling komen te zitten.  

 

 

© 2017 - 2018 Tara Nagel